Van Road Bear naar Issoquah - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Van Road Bear naar Issoquah - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Van Road Bear naar Issoquah

Door: Theo/Miriam

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

16 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Woensdag 15 augustus 2018

Zo, de camper is binnen de eerste etappe naar ISSAQUAH zit erop.
Maar voordat het zover was hebben we toch nog een nieuwtje mogen ervaren.
Na het ontbijt met een muffin zijn we in de wijk rond het hotel nog een ommetje gaan lopen. De taxi van hotel Max naar Road Bear (het verhuurbedrijf) is besteld om 12:00 u. Lopen we langs een gebouw waar een aantal mensen naast elkaar achter het glas broodjes staan te smeren. Onze nieuwsgierigheid is getrokken.
Omdat we nog wat eten voor de lunch zochten liepen we terug naar de ingang. Het bleek om een “Amazon-to-go” vestiging te gaan met een voor ons nieuw concept.
Op aanwijzingen de APP gedownload en een registratie gemaakt. Daarna konden we deze app scannen en het poortje ging open. We namen een reclametas en vulde deze met de boodschappen die we nodig hadden. Daarna gewoon het pand verlaten zonder kassa of zelfscan. En tien minuten later een email met een gedetailleerd lijstje van de producten en de creditcard die was belast voor het bedrag.

Terug naar het hotel, koffers dicht en uitgecheckt en de chauffeur van de taxi stond al op ons te wachten. We waren ruim op tijd bij Road Bear, waar eerst de nodige administratieve handelingen zijn gedaan.
We moesten wachten tot 13.30 uur voor de campers klaar waren en de verdere uitleg aan ons kon worden gegeven.
Uiteindelijk konden we vertrekken, eerst naar een kruidenier aan de overkant van de straat. De meest noodzakelijke dingen gehaald, deze winkel was betrekkelijk klein voor Amerikaanse begrippen, dus de rest volgt nog.
Toen echt op weg en ik vond het toch spannend! Het is best een groot ding en ik zakte vrij diep weg in de stoel, keek tegen het stuur aan, dus maar een handdoek op de zitting gelegd, dat was beter.
Het was inmiddels al tegen spitsuur, behoorlijk druk op de weg. Gelukkig hebben we wel een navigatie erbij.
De camping die we uitgezocht hebben was maar zo’n 40 km rijden en we zijn er heelhuids aangekomen. De dame op de camping die ons ontving was een heel erg gezellige tante. Het blijkt toch wel interessant te zijn als er Europeanen bij hen op de camping komen. En toevallig waren er nog 2 plaatsen naast elkaar vrij.
Dus eerst maar even de picknicktafel tussen onze campers ingezet en een drankje genomen. Als avondeten heel simpel brood; dat kon geen kwaad na al dat vette gedoe van de laatste dagen.
Daarna nog even een lekker kopje Nederlandse koffie, leek het koffiezetapparaat het niet te doen. Na een tijdje zoeken bleek dat je een knop moet omzetten op de stroompaal, nadat je de stekker in het stopcontact had gedaan.
Gelukkig, toch nog een normaal formaat kopje koffie gedronken. Dat was lekker!

Daarna zijn we onze campers verder gaan inruimen, bed opmaken, etc.
Het is hier heel lekker weer, de jassen hebben we niet nodig.
In de stad is het niet vervelend om een lange broek aan te hebben, maar op de camping gaat de korte broek weer aan.
Het was een enerverende dag, morgen rijden we een stuk naar het noorden

• 16 Augustus 2018 - 07:54

Hans G.:

Mooi de kop is eraf, alles went zus het zal weer tegenvallen als jij in een gewone auto stapt, dus nu rustig knallen met die bak. Wij volgen de verdere verhalen wel, heel veel plezier en groeten aan Kees en Lia.

• 16 Augustus 2018 - 08:42

Ton En Irma:

Wat spannend allemaal. Leuk om in Amazon-to-go boodschappen te mogen doen. Over een aantal jaren ook hier in Europa? Stoer hoor dat je de camper bestuurt. Allemaal onverwachtse dingen meemaken en daar op in spelen. Dat is het leuke van reizen en trekken. Op naar het volgende spannende moment.
    Groetjes.

• 16 Augustus 2018 - 15:04

Es:

Goed gedaan hoor!

• 16 Augustus 2018 - 22:44

Marco:

Leuk om jullie belevenissen te volgen. Veel plezier!

• 17 Augustus 2018 - 12:13

Sandra :

Hoe is het daar in Amerika ma samen met oom Theo en tante Miriam toch ma pa ook hebben jullie ook veel mooie weer en ook heel warm en ,En bij ons ook heerlijk weertje zonnetje schijnt ook weer .Ik mis jullie nu al een beetje ma pa oom Theo en tante Miriam is het gezellig met de mooie omgeving en de camper ma liefst van sandra en een dikke knuffel
    een dikke knuffel van mij liefst sandra