Columbia Hills State Park - Reisverslag uit Goldendale, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Columbia Hills State Park - Reisverslag uit Goldendale, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Columbia Hills State Park

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

05 September 2018 | Verenigde Staten, Goldendale

Dinsdag 4 september 2018

Vanmorgen doen we het heeel rustig aan. Kunnen niet genoeg van de zon krijgen die we eigenlijk al de hele reis met ons meenemen. We gaan de Columbia River stroomopwaarts volgen en de volgende camping ligt niet ver, zo’n honderd km verderop aan dezelfde rivier.

Het einde van onze reis nadert, daarmee moeten we nu ook rekening gaan houden, we willen niet te vroeg terug zijn in de drukte van Seattle.
Nu we de kust gemeden hebben kunnen we een extra lus door het binnenland maken waar het klimaat aantrekkelijker is.
We passeren een vijftal tunnels die met een waarschuwingsbord zijn gemarkeerd.
Als de super grote vrachtwagens er doorheen gaan hebben wij met onze 12 feet hoogte zeker geen probleem.

Langs de Columbia River lopen verschillende smalspoor spoorrailsen. Hierover is een druk treinverkeer van en naar Portland waar 40% van de tarwe in de VS verscheept wordt.
De vrachttreinen bestaan vaak uit twee of drie locs voor en een achter. Daartussen tellen we vaak tot 94 extra lange wagons van allerlei soorten. Moeten zij elkaar ook nog af en toe voorrang verlenen, omdat het grote delen in enkel spoor is aangelegd.

De machinisten weten de hoorn regelmatig te laten schallen, of het nu dag of nacht is. Soms word je wakker met het idee dat er een gigantische trein tussen de campers doorrijdt. Omdat deze trein hier beeldbepalend is, willen we toch zeker een trein filmen en dan liefst met het geluid van de hoorn. Voor de kleinkinderen?

We rijden verder naar het Columbia Hills State Park. Het land wordt al snel droger en de bergen kleuren goudgeel, afgewisseld met het bruin-zwart van het basalt en de lavastromen. Het is weer een fantastisch gezicht. Kan er werkelijk geen genoeg van krijgen.

Niet ver van de camping duiken we stijl naar beneden richting een brug over de rivier, maar we weten dat de door ons gekozen camping aan deze kant moet liggen.
Deze is dan ook niet moeilijk te vinden; het is een ‘self-check-in’ camping, dat wil zeggen: vul een vragenlijstje in op een enveloppe, doe er je geld in en deponeer dit alles in de brievenbus. Kies een plaats die bij het bedrag hoort als er maar geen reserveringspapiertje hangt. Het is een nette groene camping en bijna leeg als wij arriveren. Zou het hoogseizoen dan toch voorbij zijn? We blijven hier twee nachten. Met een goed internet!!

• 05 September 2018 - 13:59

Renee:

Wat een leuke verslagen en mooie foto’s Theo en Miriam en fijn te horen dat alles goed met jullie gaat in zo’n gigantisch groot land, ik lees jullie verslagen graag en wens jullie nog heel veel mooie avonturen samen met Lia en Kees. Groetjes van Renée