De eerste dagen.... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu De eerste dagen.... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

De eerste dagen....

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

15 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Maandag 13 augustus 2018

Eindelijk is het dan zover, vandaag vertrekken we naar Seattle om te starten met onze reis door de staten Washington en Oregon met de camper.
Om 6.00 uur waren we bij Wouter en hij heeft ons naar Schiphol gebracht.
Kees en Lia kwamen met de trein, nadat Mark hen had afgezet bij het station in Purmerend.

We hadden thuis al ingecheckt en de boardingpass uitgeprint, behalve voor Theo.
Nadat hij geïnformeerd had bij de luchtvaartmaatschappij bleek dat er steekproefgewijze passagiers geselecteerd worden, die een extra controle krijgen voordat je aan boord gaat, een gevolg van 9-11. En hij was weer de gelukkige.
De reis verliep heel erg voorspoedig, het duurde even voordat we konden opstijgen en hetzelfde in Seattle, na de landing hebben we zeker 45 minuten moeten wachten voordat het toestel een “parkeerplek” had gevonden.

Omdat je met de dag meevliegt en het heel goed weer was, hebben we veel kunnen zien. Groenland was schitterend en de bergen in Canada waren ook heel goed te zien.

Dan krijg je de immigratie, dat is ook een heel gedoe in de VS, maar uiteindelijk konden we onze koffers ophalen (HOERA, ze waren er allemaal) en wij op zoek naar de Link Light Rail. Dit is een hele mooie manier van openbaar vervoer.
Was wel even lopen en ook weer even zoeken om het hotel te vinden.
En dit alles heeft ons $ 6,— gekost. Ik was de duurste, $ 3,— en de oudjes mochten voor $ 1,— meerijden.

De spullen in de hotelkamer neergezet en wij daarna aan de wandel in Seattle.
Eerst maar even een kop koffie gehaald bij Starbucks; is wel wennen aan de grote hoeveelheden die men daar serveert. En de smaak......
Daarna op zoek naar de Space Needle (184 mtr. hoog), het “gezicht” van Seattle; deze is overgebleven van de Worlds Fair in 1962.
We moesten deze dag natuurlijk zo lang mogelijk zien te rekken; dus maar even wat gedronken in de buurt van de Needle; mensen vragen al snel aan je waar je vandaan komt, dus een praatje is snel gemaakt.
Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs het hoofdgebouw van Amazon, dus even naar binnen geweest. En de gebouwen die hier staan zijn heel futuristisch, ze worden in elkaar weerspiegeld.

Als avondeten een hamburger met wat patat en daarna richting hotel.
We hebben het vol kunnen houden tot ongeveer 19.00 uur, toen toch maar ons bed opgezocht.

Dinsdag 14 augustus 2018

Toch maar weer een ontbijt bij Starbucks en daarna op zoek naar een kruidenier voor wat boodschappen.
We kwamen in een heel groot gebouw terecht (daarin was de VVV gehuisvest) en hebben dat even bekeken. Er hingen daar meerdere kunstwerken aan de muur en het is allemaal zo groot, zoiets moet je gewoon even bekijken.

Hier werden we staande gehouden door een hele aardige meneer die ons vertelde (nadat hij ons verteld was waar hij allemaal op de wereld geweest was) waar wij naar toe moesten gaan in Seattle. We kregen een duidelijke plattegrond van hem met uitleg erbij, wat een goede hulp bleek te zijn. De plattegrond was van onschatbare waarde om ons te kunnen oriënteren af en toe zaten we in “Wie is de Mol”: vooral hoge gebouwen en veel verkeer. Soms meerdere lagen boven elkaar.

Terug naar het hotel om Road Bear te bellen voor het ophalen van de campers morgen en gelijk een taxi bestellen die ons er naartoe brengt. Dat is allemaal gelukt en wij op weg naar Pike Place Market, het advies van deze aardige meneer.
Wat een drukte daar, leuk om te zien en ook om langs de immens grote gebouwen te lopen. En wat een hoge kranen staan hier; er wordt nog ontzettend veel gebouwd.

Theo en Kees hadden op de heenweg een kroeg gezien waar wel 300 soorten bier te koop zijn, dus zij mochten enkele biertjes proeven en hebben gekozen voor een
African Amber Beer. Lia en ik doen het wel met een frisje!
Inmiddels was het zo tegen 16.00 uur geworden, dus maar richting hotel; even tijd voor dit verslag tot nu toe.
Wel het gevoel gekregen dat we een heel klein stukje van Seattle hebben leren kennen. Met de vele zebrapaden met oversteek lichten en vooral druk openbaar vervoer. Tram bus of trolleybus de light rail het rijdt er allemaal.
Je voelt je er veilig!

• 15 Augustus 2018 - 04:00

Bernadette:

Leuk en mooi!!!

• 15 Augustus 2018 - 07:09

Ria:

Wat een geluk hebben jullie dat de koffers er allemaal waren .dat gebeurt niet altijd ha ha
    Nu op naar de camper om nog meer te bekijken en te zien .is het weer ook een beetje knap?
    Veel plezier

• 15 Augustus 2018 - 08:15

Hans:

Mooi het begin is goed, het ziet er allemaal mooi uit, geniet van alle indrukken en nu op naar de Camper‼️

• 15 Augustus 2018 - 15:05

Norine:

Leuk om mee te lezen, wat een avontuur :)

• 15 Augustus 2018 - 16:46

Ed En Trude Timmerman:

Dank voor de prachtige kaart, wat een verwennerij!En dat bij al de drukte van de reis en dan toch nog aan die ouwe Tim denken, ik ben diep geroerd!
    Leuk om jullie te kunnen volgen, een spannend avontuur.
    Fijne reis, we kijken uit naar het volgende verslag!Komt de les in de vrachtauto goed van pas.
    Liefs Ed en Trude

• 15 Augustus 2018 - 21:30

Ton En Irma :

Fijn dat de eerste dagen goed verlopen zijn. Wat een indrukken hebben jullie opgedaan. Een andere wereld dan Europa. Leuk verslag Miriam. Leuke foto's. Zo reizen we met jullie mee. We kijken uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes.