Two cultures, one community - Reisverslag uit Pendleton, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Two cultures, one community - Reisverslag uit Pendleton, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Two cultures, one community

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

22 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Pendleton

Dinsdag 21 augustus 2018

Voordat we met de camper van Lia en Kees naar het city center van Pendleton rijden kijken we eerst in het kantoor of er een telefoon beschikbaar is. We worden goed geholpen maar de telefoon wordt voor 10:00 uur nog niet opgenomen op de camping van bestemming morgen in Dayville. Onze keuze is daarop gevallen omdat van daaruit het eenvoudig moet zijn om de Painted Hills te gaan bezoeken. Dan maar een mailtje gestuurd; daar krijgen we snel reactie op, met het verzoek terug te bellen.
We mogen de telefoon buiten aan de muur van het kantoor gebruiken maar dat wordt een slechte verbinding. Toch maar weer binnen vragen en op de speaker is de klus snel geklaard.
Verzekerd van twee nachten op een niet al te grote camping. We zijn benieuwd.

Kop koffie en op pad naar Pendleton, het Cowboy en Indianen stadje. We hebben Main Street in het navigatie-systeem gezet, want daar zit de Tourist Information.
We parkeren de camper op een grote parkeerplaats voor de deur. Plaats genoeg.....
Lopen naar binnen en worden welkom geheten. Zoeken wat folders en kaarten bij elkaar voor nog meer informatie. We lopen naar de balie om uit te leggen wie we zijn en wat onze reden is. Roept een dame van achter uit het kantoor: ‘Jullie zijn Nederlanders!’ Ze komt er bij staan en vertelt met trots dat ze het verschil weet tussen Nederlands en Duits. Hoe dat zo? Nou er komen vaak Nederlanders langs de laatste tijd. En dat komt vast door het programma “Wie is de Mol” van twee jaar geleden; toen moesten de kandidaten paardrijden en dat hebben ze hier in Pendleton gedaan. Ja, de hele cast was hier geweest. Toch wel leuk om te horen.

The Great Pacific Wine and Coffee Company verderop in de straat is een goede plaats voor een lunch. Echt wel een Amerikaanse ervaring van help-your-self.
First time here? staat op het bord direct bij de ingang. Gevolgd door instructies hoe nu verder aan je lunch te komen. We maken onze eigen volgorde en gaan eerst zitten met de menukaart om daarna de bestelling op te geven. Niet eenvoudig omdat we geen goed idee krijgen van de kaart. Bij de buren zien we een pizza van 50 tot 60 cm doorsnee en we beginnen ons zorgen te maken over de afmeting van de bestelde sandwiches. Ze leken bescheiden maar dat kwam vast door de afmeting van het bord waarop ze gebracht werden.
Maken wat foto’s van het interieur en lopen verder Main Street door.
Komen bij een echte Indianen en Cowboys winkel, genaamd “Hamley & Co”. Prachtig zoals die winkel is ingericht met vele handgemaakte zadels, grote hoeden en andere paardrij-attributen, zoals bits, sporen en teugels. Wat zijn die zadels prachtig beslagen. Achter het glas zien we een leerslager aan het werk. ‘Worldfamous’ staat buiten op de gevel.
De man achter de kassa heeft een een grote spier witte ‘Resistol felt hat’ op.
Buiten staat een grote laars van twee meter gemaakt van mozaïek steentjes.
Ingelegd is de plaatsnaam Pendleton over de voet en boven aan de laars; aan de ene kant een cowboy met de tekst “two cultures” en aan de andere kant een indiaan met de tekst “one community”. Het was een genot om deze mooie handgemaakte spullen te kunnen bewonderen.
Na ons bezoek aan deze winkel zijn we teruggelopen naar de camper en nu konden we zien waar we waren, de rookmist was zo goed als opgetrokken omdat de windrichting van noord naar zuid-oost was gedraaid.

• 22 Augustus 2018 - 08:00

Ton En Charlotte:

Gezellig om te lezen, Miriam. Waren de sandwiches ook lekker? Groot is niet zo moeilijk, toch? We volgen jullie reis met plezier, groetjes vanaf Flakkee.

• 22 Augustus 2018 - 09:04

Ton En Irma:

Het lukt weer om te reageren. Leuk die cowboylaarzen van mozaiek. Wie is de mol is idd daar opgenomen.
    Wederom een leuk verslag van deze dag. Groetjes.

• 22 Augustus 2018 - 13:46

Wijnand :

Is een leuk verslag.
    Als jullie voor een dag ieder een paard huurt ,dat lijkt ons
    Verschikkelijk leuk echte coyboys
    Groetes van ons.

• 22 Augustus 2018 - 22:37

Sandra:

dat is een hele mooie verslag oom Theo en tante Miriam toch ma en pa dat hebben jullie , en hebben jullie ook warm weer in Canada ma doe je oom Theo en tante Miriam en ma en pa slaap lekker voor jullie straks