240 Kilometer naar Dayville - Reisverslag uit Dayville, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu 240 Kilometer naar Dayville - Reisverslag uit Dayville, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

240 Kilometer naar Dayville

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

23 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Dayville

Woensdag 22 augustus 2018

Wat een schitterende rit vandaag! En wat een eindeloze weg met eindeloze uitzichten.
Een variabel landschap, maar het doet ons wel steeds denken aan de eerste Westernseries die op tv werden uitgezonden: Bonanza en Rawhide uit de jaren 60.
We zien de Indianen op de toppen van de bergen staan met hun pijl en boog in de aanslag en de cowboys ervandoor gaan op hun paarden. En een stof dat ze achterlaten. En dat doen wij ook op sommige delen van de weg; ook hier wordt aan de weg gewerkt.

We hebben alle tijd, dus stoppen we meerdere malen onderweg. Dat is het leuke van met een camper reizen, je hebt je huis en je spullen bij je. Dus een koffiestop, even lunchen, de omgeving bewonderen.
Na ongeveer 240 km. zijn we aangekomen in Dayville, een heel kleine camping in een hele kleine plaats. Het is meer een nederzetting, heeft 150 inwoners.
Er zijn maar 6 plaatsen voor campers. Het is een heel verzorgd terrein met mooie grasveldjes.

Theo en Kees gaan even de buurt verkennen en zien zo’n mooie Amerikaanse brandweerauto staan met nog een paar “ouwetjes” erbij.
En ze vinden het plaatselijke restaurant waar men “homemade pie” serveert. Dus vanavond maken we het onszelf gemakkelijk en gaan daar lekker eten.
Het was TE warm om te lopen, de heren waren in een mum van tijd weer terug.

Om half zeven richting restaurant gewandeld; we werden (zoals gebruikelijk bij de Amerikanen) heel hartelijk ontvangen. En dan wordt de bestelling opgenomen: bij ons wordt alleen gevraagd hoe je de steak gebakken wilt hebben, hier komt er nog een hele lijst van vragen achteraan. Welke saus wil je bij je sla, wat voor soort aardappelen wil je (french Fries, baked potato, mashed potato, etc.).
Of je nog extra saus bij de potatoes wilt hebben, of je behalve water nog iets anders wilt drinken.....
Maar..... het was echt heerlijk en de hele entourage is dan zo leuk.
Als toetje toch maar zo’n stukje pie geprobeerd en dat was echt de moeite waard.
Met volle buikjes weer teruggelopen naar de camper.
Onze plan voor morgen is een bezoek aan de Painted Hills, naar verwachting een uur rijden hiervandaan.

• 24 Augustus 2018 - 04:48

Bernadette:

Ziet er allemaal gaaf uit hoor!!