Wij zoeken een droog plekje buiten de bergen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Wij zoeken een droog plekje buiten de bergen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Wij zoeken een droog plekje buiten de bergen.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

13 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Na een ontbijtje zijn we weer in de campers gestapt met als doel een beetje naar het noorden te rijden, omdat we denken dat, als we uit de bergen zijn, het ook minder zal regenen. Onderweg was het toch weer een lust voor het oog om rond te kijken. Een paar dagen geleden toen we hier reden zag alles er nog behoorlijk groen uit, maar vandaag leek hier de herfst toch echt al zijn best te doen. De blaadjes dwarrelden van de bomen, nog niet echt eerder gezien. Er ligt zelfs al verse sneeuw op de bergtoppen.

Onderweg nog even gestopt voor een koffiepauze, master Wijnand heeft weer zijn best gedaan en vlak voor Anchorage was er een houten wandelpromenade over een moerasgebied waar ook nog dieren te zien zouden zijn. We zagen wel weer een heleboel zalmen tegen de stroom in hingen, verder konden we niets ontdekken.
Bij die plek hebben we geluncht en verder door Anchorage heen.

Even ten noorden van de stad zagen we een Target (dit is een heel groot warenhuis) en omdat het toch geen stralend weer was dachten we dat we daar wel even naar toe konden gaan. Auto's geparkeerd en wij lopen richting ingang, zegt een voorbijganger tegen ons dat de openingsdatum pas 12 oktober is. Wat een aktie weer; dat is altijd zo bij ons, als we geen afspraak maken staan we voor een gesloten deur.
Dus onze weg vervolgd naar Eagle River, een hele mooie plek 10 mile ten noorden van Anchorage. Dit is ook een staatscamping, maar een hele andere ervaring dan de vorige met hobbels en kuilen. Hier werd de camper helemaal blij van.

We hebben een prachtige wandeling langs de rivier gemaakt (met beerbel, want ook hier was een bruine beer gesignaleerd, stond aangegeven op het prikbord) en hebben de prachtigste paddestoelen ontdekt. Het is een knots van een terrein, keurig onderhouden. Voor tenten zijn er een soort houten podiums gemaakt met ringen waaraan de tent gebonden kan worden (in plaats van het gebruik van haringen). Wijnand en ik hebben hier nog even een dansje uitgevoerd, de vloer was immers helemaal leeg.

De grillmasters hebben buiten de kipfilets gebakken en na de koffie zijn Ria en Wijnand weer naar hun eigen camper gegaan.

• 13 September 2008 - 05:39

Wout:

Bij mij kunnen jullie altijd langskomen en staan dan nooit voor een dichte deur heheh...

Fijne laatste dagen daar...

• 13 September 2008 - 10:48

Cathelijne:

ja ja, beetje mijn vader jaloers maken he, door te zeggen dat daar zulke prachtig mooie paddestoelen staan! :-)