Een rustige dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Een rustige dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Een rustige dag

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

11 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Vandaag zal een rustdag worden, na al die rondtrekkende bewegingen die we gemaakt hebben de afgelopen drie
weken. We informeren bij de receptie of er gelegenheid is om een wandeling te maken. Steeds weer komen we terug op het onderwerp "beren". Bij de receptioniste is een beer in haar achtertuin gesignaleerd en zij heeft een paard en kippen. Ook een havik heeft het op haar pluimvee gemund. Zij heeft moeten schreeuwen om de vogel te verjagen.
We besluiten op deze camping te blijven; gisteren heeft zij ons zo goed geholpen met het regelen van een
verwarming voor de camper van wijnand en Ria. De 'furnage' deed het niet meer en via het alarmnummer kregen we toestemming een losse verwarming aan te schaffen en de bon te bewaren.

Door de regen werd het pas drie uur voor we de regenjassen aantrokken en op pad gingen naar Bear Creek & Bear
Lake, daar zouden zalmen te zien zijn die tegen de stroom inspringen. Eenmaal op weg langs de huizen horen we de verschillende honden aanslaan. Bij een huis komt een vrouw naar buiten en waarschuwt ons dat we uit moeten kijken voor een "black bear" die in de buurt ronddoolt.
Miriam laat trots haar bear bell zien en daarmee zijn we verzekerd van een veilige wandeltocht. Toch?

We slaan een zijstraat in, de Old Saw Mill, en tot onze verassing staan we opeens voor het meer. Een huis met een watervliegtuig ervoor en nog drie andere toestellen aan een steiger verderop. Verder geen beren of zalmen te bekennen, alleen een man met zijn twee kinderen die een boot uit het water haalt en op zijn trailer plaatst.

We besluiten terug te gaan en vinden dan toch weer een beek waar de zalmen duidelijk zichtbaar liggen te
wachten met hun snuit tegen de stroom in. Een Amerikaan weet ons te vertellen dat de zalmen met een witte snuit eigenlijk niet meer eten en stervende zijn. Ook vinden we een kunstmatige waterval waar zalmen tegen de stroom inspringen; ze komen werkelijk boven het water uit....

Teruggekomen bij de campers hangen we onze jassen te drogen in de wasruimte. Ook de hoeden zullen tijd nodig hebben om goed te drogen. Het is tijd voor een wijntje. Morgen vroeg, zeven uur op, gaan we naar een plaats boven Anchorage, omdat
de berichten op internet ons vertellen dat het daar minder regent en het is dicht bij de camping waar we de laatste nacht (voor onze thuisreis) zullen kamperen.......

• 11 September 2008 - 06:25

Martine En Wim:

Wat een trouwe verteller ben je. Ik had eigenlijk verwacht dat je die beer toch nog was tegengekomen...(veilig op enige afstand natuurlijk!) Geniet nog maar van je verblijf daar en alvast een goed terugreis gewenst!
    PS: een klein zalmpje meenemen is ook goed, en anders maar zo'n mooie hoed voor mij en Tinkerbell-pyama voor Martine, je weet nooit wie je daar mee kunt afschrikken, toch?

• 11 September 2008 - 08:05

Cathelijne:

Jetje gaan jullie nu alweer klaar maken voor de terugreis?!
    das jammer, vind die verhalen zo leuk.
    Ik had ook verwacht dat jullie die black bear nog zouden zien, maar helaas niet gebeurd.
    Hoop dat jullie laatste tijd dar droog en zonnig zal verlopen.

veel liefs uit Losser

• 11 September 2008 - 17:01

Vinnie:

Die berenbel staat je goed ma! Blijf je die hier ook dragen?? Toevallig van de week een mini documantaire gezien over de strijd van de zalmen tegen het water / beren. Erg grappig!

Heel veel plezier nog toegewenst!!

KUSSIE!

• 11 September 2008 - 20:11

Essie:

Wat een onwijs mooie canyon op de foto bij het vorige berichtje... Zo zie je maar weer hoeveel kleuren groen er eigenlijk zijn...! :)
    xxx