Ter afsluiting een laatste bericht - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Ter afsluiting een laatste bericht - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Ter afsluiting een laatste bericht

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

16 September 2008 | Nederland, Bodegraven

Zaterdagmorgen om 7.15 uur opgestaan en begonnen met het opruimen van de camper en zoveel mogelijk spullen inpakken in de koffers.
Even gegeten tussendoor, de camper schoongemaakt en wat etenswaren en andere spulletjes die wij nog over hadden aan een bewoner van een tent gegeven. Deze man was er bijzonder blij mee. Nog even een lekkere douche voordat we aan de lange
terugreis gaan beginnen.

Wij zijn met twee campers op weg gegaan richting het vliegveld en nadat Wijnand zijn camper heeft geparkeerd bij de afslag richting luchthaven en zij hun koffers in de camper van Theo en Miriam hebben gezet, rijden we door om de bagage af te geven in het depot. We moeten nog een hele middag en avond volmaken en dan is het wat gemakkelijker als je je bagage kwijt bent.

Daarna Wijnand zijn camper opgepikt, doorgereden om de deze af te tanken en het gas op niveau te brengen en daarna inleveren bij het verhuurbedrijf.
Alles wordt gecontroleerd en in orde bevonden en er wordt een taxi gebeld om ons naar de "shopping mall" te brengen.

Het is heel erg druk in de winkels vandaag en dat heeft een duidelijke oorzaak: de bewoners van Alaska (die langer dan 1 jaar in het land wonen) hebben een leuke uitkering van de regering gekregen: $ 3000,-- per persoon; er zijn dus gezinnen die wel $ 15.000,-- hebben ontvangen. Dan kan je leuke inkopen doen!
Dit geld is afkomstig van het Alaska Permanet Fund, het heeft met de opbrengst van de rente van de olievelden in Noord Alaska te maken.

Na een paar uur geslenterd te hebben, heb ik aan een verkoper in een soort jachtwinkel gevraagd om een taxi te bellen om ons naar een eettentje te rijden (Applebees). Na een goede maaltijd heeft men daar weer een taxi gebeld die ons naar het vliegveld brengt. Koffers opgehaald, ingecheckt en het vliegtuig zal volgens schema vertrekken, 23.40 uur naar Denver, waar we om plaatselijke tijd 6.45 uur aankomen.

Daar hebben we een wachttijd van 6 uur, wat niet meevalt, want het slapen in het vliegtuig gaat niet zo best en de tijd is nu al weer 2 uur naar voren.
(Tijdens het wachten in Denver heeft Theo nog een berichtje geschreven).

Ook nu vertrekken we weer op tijd en na ruim 3 uur vliegen landen we in Chicago voor een "vliegtuigchange": het vluchtnummer blijft gelijk, we moeten alleen in een groter toestel overstappen om de oceaan over te steken: nog 7 uur voor de boeg.
Om 8.40 uur landen we op Schiphol en nadat de koffers op de band zijn verschenen, staan Wouter op ons en Arjen en Matthijs op Ria en Wijnand te wachten.

Dit is dus echt het einde van een hele mooie reis, die nog heel lang in ons geheugen zal blijven.
Gisteren thuis een beetje langzaam opgestart en vandaag inmiddels onze eerste werkdag achter de rug; Ria en Wijnand hebben onmiddellijk de rol van Opa en Oma opgepakt en hebben vandaag op de kleinkinderen mogen passen.

• 16 September 2008 - 21:08

Lidewijde:

Nou gelukkig is de reis goed gegaan en zijn de koffers dit keer ook gelijk meegekomen.
    Lekekr blijven nagenieten en niet te snel weer vervallen in het dagelijkse ritme :-)
    Groeten uit apeldoorn

• 17 September 2008 - 11:51

Bernadette:

Ah, jammer hè!!!! Wat een heerlijke vakantie moet het zijn geweest. Geniet er zo lang mogelijk van en ik zie graag alle foto's een keer.
    Groet uit Almere, Bernadette

• 17 September 2008 - 11:51

Cathelijne:

Blij te horen dat jullie veilig en wel weer thuis gekomen zijn ! en inderdaad niet te snel weer overgaan op het snelle en drukke nederlandse leven. geniet nog maar even na en haal wat slaap in.

heel veel liefs van osn uit Losser