Terug van weg geweest in Anchorage - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest in Anchorage - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest in Anchorage

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

13 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Perfect geslapen de afgelopen nacht! Na een rustige start hebben we eerst een wandeling door het bos gemaakt,
die naast de ongekend grote camping ligt. Het was droog, bewolkt, maar niet koud.
Meteen aan het begin zagen we een mooie rode paddestoel en Ria ging nog even haar fototoestel pakken. Wijnand is ineens een natuurvriend geworden, hij gaat door de knieën en plat op zijn buik om een macro foto van de paddestoel te maken. Dit is een zeer lachwekkende situatie, hebben we nog niet eerder met hem meegemaakt, maar voor je kleinkinderen moet je wat over hebben. :-)
Voor we richting Anchorage vertrekken, de eerste en laatste camping van deze reis, maakt Wijnand een kopje koffie met een overheerlijke muffin erbij, die zijn we de afgelopen drie weken wel gaan waarderen als hapje bij de koffie.

In Anchorage is een warenhuis genaamd "Costco" en daar zijn UGGS laarzen te koop, volgens het internet. Wij komen een ongekend grote zaak binnen, kijken werkelijk onze ogen uit. Stellages tot aan het plafond, king size verpakkingen van allerlei produkten. Bij navraag aan een van de personeelsleden naar de UGGS laarzen zei deze dat die er nog niet waren, dat is pas voor het winterseizoen en dat komt nog. (Bij ons is inmiddels alles al bijna uitverkocht voor de winter).

Ons oog viel op een tafel met Dockers broeken voor $ 19,00 per stuk. Dat is een koopje, voor Theo 3 uitgezocht,Wijnand ook 2, we hadden een lekker stukje gerookte zalm en nog wat muffins voor de terugreis. Dus naar de kassa waar men ons om de klantenkaart vroeg. Ja, die hebben wij niet, we vliegen morgen terug naar Europa.
Helaas, zonder klantenkaart konden wij er niets kopen, die moesten we eerst aanschaffen voor $ 50,00. Hebben wij even leuk gewinkeld, alles werd zonder pardon in een kar gegooid en teruggebracht de winkel in.
Dag lekkere zalm, dag muffins!
:-(
Dan eerst maar naar de camping door. Omdat het inmiddels was gaan regenen en we geen behoefte hadden om in de camper te blijven zitten zijn we nog even met zijn vieren in een van de campers naar Sears gereden, net als alle andere ook een zeer groot warenhuis.

De UGGS zijn hier weer onbekend, maar we vonden wel Dockers broeken, 2 voor $ 60,00. In vergelijking met
Nederland niet duur, dus Theo 2 en Wijnand ook 2 stuks aangeschaft.
Ria en ik samen nog even naar de Carrs voor een stukje zalm, wat brood en een gallon water en terug naar de camping, het was inmiddels al 17.00 uur, de laatste dagen gaan wel erg snel om.

In de camper het restant wijn en bier opgemaakt, een crackertje met gerookte zalm, het laatste blik soep verwarmd, zo zijn we zo'n beetje door de voorraad heen. Dit is tevens ons laatste verhaaltje voor de terugreis morgenavond.

Terwijl ik dit zit te schrijven horen we de Alaska trein langskomen met zijn overduidelijke HOEHOEHOEHOE.

Morgenochtend zal dat de laatste keer zijn; :-( misschien worden we hierdoor wel gewekt.

De campers moeten we voor 15.00 uur inleveren en de vlucht naar Denver vertrekt om 23.40 uur volgens schema,
dan naar Chicago en uiteindelijk hopen we maandagochtend 9.20 uur in Nederland te landen.

• 13 September 2008 - 09:41

Auk:

Lieve globetrotters,
    Helaas voor jullie is er alweer een einde gekomen aan een prachtige rondreis,wandelingen,ontmoetingen met beren, rondspringende zalmen,plotseling opduikende arenden,smeltende gletsjers,rode paddelstoelen,dikke inwoners,supermalls,de niet te versmaden muffins[Mir ik leef met je mee]toastjes met zalm en niet te vergeten de totempalen!Vergeten zijn de hobbelige wegen,niet te betreden camping en ander
    klein vakantieleed[verdwenen koffers enzo].Blijft over een geweldige ervaring en groot avontuur en een prachtig vakantieboek[en].Wij zijn blij dat jullie straks weer terug zijn en alles aan ons kunnen vertellen en wensen jullie een heel goede terugreis!!!
    Veel liefs van ons!

• 13 September 2008 - 10:53

Rudi En Cathelijne:

Wat ontzetten djammer voor jullie ( en ons) dat jullie avontuur alweer voorbij is!
    Geniet nog van de laatste dag en wij wensen jullie een hele fijne en rustige terugreis zonder vertragingen en andere onaangenamen verrassingen.

Bedankt voor het schrijven, want we hebben er veel plezier aan beleeft!

heel veel liefs van ons uit Losser en knuffel van onze enge hond!

• 13 September 2008 - 10:57

Lidewijde:

Jammer he dat het alweer voorbij is.
    Maar hier staan ook paddestoelen hoor:-) En een spiegeltje hoort daar dan natuurlijk bij.

Nu natuurlijk weer sonja Bakkeren als jullie thuis zijn en afkicken van de Muffins . Vast die met Blueberries of net?Maar jullie nemen een Koffer VOL prachtige herinneringen mee terug en die zijn misschien nog wel veel waardevoller dan UGGS(komt van UGLY ...)en Dockers en dichte winkels.
    Veilige Thuisreis. We zullen de verhaaltjes missen.

• 13 September 2008 - 14:25

Essie:

Bijna thuis... gaat toch weer te snel hè... Denk dat ik toch ook maar 4 weekkies weg moet gaan! Ben benieuwd naar alle foto's. Goede reis terug en tot maandag!
    xxx Es

• 14 September 2008 - 13:40

Bernadette :

Jullie lezen dit pas als jullie weer terug zijn in Nederland, maar dan hoop ik dat jullie een goede thuisreis gehad hebben.
    Jammer dat het voorbij is, het was bijzonder om mee te leven met jullie. Hartstikke leuk, en oh wat krijg je hier een zin van om op vakantie te gaan.
    Liefs voor alle vier, Bernadette