Lezers in Nederland, we hebben een probleempje - Reisverslag uit Dayville, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Lezers in Nederland, we hebben een probleempje - Reisverslag uit Dayville, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Lezers in Nederland, we hebben een probleempje

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

24 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Dayville

Donderdag 23 Augustus 2018

Zoals gisteren beschreven staan we heerlijk rustig op een kleine camping in Dayville in de veronderstelling dat we niet ver van de Painted Hills verwijderd zijn.

We bestuderen de kaart en moeten, zoals bijna elke dag, op zoek naar een volgende camping, maar nu ook op zoek naar een route die we vandaag met de camper van Lia en Kees gaan rijden. Dit doen we net zoals de afgelopen dagen gezamenlijk en in goed overleg met de documentatie, IPads, Google Maps en kaarten op schoot of op de campingtafel.

Eerst weer een camping gevonden in de richting van Redmond/Bend, zo’n 100 miles verder naar het westen. Miriam stuurt en email en al snel krijgt ze reactie van een camping in Terrebonne waar we een “dry plaats” kunnen krijgen. Dat wil zeggen geen Hook-Up (of te wel een plaats zonder elektriciteit en afvoer van water). Maar we zijn een camper en hebben water en een accu aan boord en kunnen eventueel nog een generator opstarten. Deze uitdaging gaan we morgen aan.

Wat is dan het probleempje wat we hebben?
De route die we vandaag gereden hebben door de bergen en prairies is zo fantastisch mooi van kleur en zo weids, heeft zulke diepe dalen, dat dit door mij niet te beschrijven valt. Sterker nog: het is niet met foto’s te vangen.
We hebben er tientallen gemaakt, dat wel. Maar wat we vandaag gezien hebben moet je beleven, je moet er zijn geweest. Geen enkel dia-avondje gaat dit goed maken.
De vormen van de bergen, de rotsen, de afwisseling van de planten en bloemen, het was een belevenis.

Met alle tussenstops voor het maken van foto’s zijn we toch 113 miles onderweg geweest. Maar de afslag naar Painted Hills hebben we niet meer gemaakt, dat zou te veel van het goede zijn geworden. We zijn terug naar de camping gereden en hebben vlak bij de camping (in het restaurant waar we gisteren hebben gegeten) nog een HomeMade Coconut Pie gegeten. Mijn favoriet, zoals ik die al eerder in Amerika had leren kennen.Morgen dan toch maar stoppen bij Painted Hills? We komen er langs op Highway 26.....

• 24 Augustus 2018 - 07:53

Bernadette:

Ik snap het.

• 24 Augustus 2018 - 07:53

Bernadette:

Ik snap het.

• 24 Augustus 2018 - 08:23

Hans G.:

Het ziet er mooi uit Theo maar misschien kun jij door te filmen de diepte’s kleuren etc. beter vastleggen zodat jij dat kan laten zien, de dia avondjes liggen toch ver achter ons en konden ook oervervelend zijn voor mensen die het niet hadden meegemaakt. Maar jullie amuseren je goed, de Pie is lekker met of zonder cocosnoot dus wat wil je nog meer, misschien dat er wat meer goede Camperplaatsen zijn waar je goed terecht kunt, maar die komen hopelijk nog wel. Veel plezier allemaal nog samen en een veilige reis‼️

• 24 Augustus 2018 - 08:54

Auk:

Howdie folks,wat heb ik genoten van deze verslagen.! Geniet met volle teugen,doe voorzichtig en eet vooral niet te veel hamburgers,steaks,donuts ,pies ,Mac and Cheese,marshmallows and French Fries anders komen jullie kogelrond terug!.Heel veel plezier,de hartelijke groetjes ook aan Kees en Lia! ifs Auk en Piet.

• 24 Augustus 2018 - 13:23

Esther:

Leuk geschreven!

• 24 Augustus 2018 - 16:44

Sandra:

heel mooi geschreven de vakantie verslag van jullie mooie vakantie reis in in Amerika toch en ook leuke foto's van jullie alle vier liefst van sandra en Ik wens jullie ook een fijne avond verder ma pa oom Theo en tante Miriam groetjes van sandra en een dikke knuffel van mij