Mist van de Grote Oceaan - Reisverslag uit Corvallis, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Mist van de Grote Oceaan - Reisverslag uit Corvallis, Verenigde Staten van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Mist van de Grote Oceaan

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

31 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Corvallis

Donderdag 30 augustus 2018

Voor het eerst in deze vakantie worden we wakker zonder zon, het was ook geen koude nacht geweest.
Het plan is om naar Newport, een kustplaats aan de Grote Oceaan te rijden en die richting zijn we opgereden, met zijn vieren in een camper. Alweer een heel ander landschap, heel erg hoge bomen, een slingerende weg en naarmate we dichter bij de kust kwamen werd alles groener, maar verdween het weer in dichte mistwolken.
Een beetje jammer was dat wel, maar wij hebben natuurlijk helemaal niets te klagen deze vakantie met zoveel mooi weer.

Eenmaal aan de kust was er erg weinig te zien. We zijn bij het strand geweest, zagen in de verte best wel hoge golven aankomen, maar weinig spectaculair.
Het was best fris (waren we niet meer aan gewend) dus op zoek gegaan naar een gelegenheid om warm te worden met een kop koffie.
In Newport is ook het “Oregon Coasters Aquarium” en dit bleek vlakbij te zijn, dus wij er met de camper naar toe.
Het was zeker wel de moeite waard, een mooie onderwaterwereld; kwallen zijn ook erg mooi als je ze achter glas ziet!

Eenmaal buiten was het nog steeds mistig en een stuk koeler dan 50 mijl oostelijker.
We hebben daarom besloten om niet langs de kust onze reis te vervolgen, maar vanaf de plaats waar we nu zijn (Albany/Corvallis) naar het noorden te rijden. Daar is ook nog genoeg moois te zien.
Terug op de camping konden we nog even lekker buiten zijn, het verschil in temperatuur was zo’n 10 graden, dat scheelt toch wel een jas.
En die willen we nog even niet aantrekken.

• 31 Augustus 2018 - 06:16

Sandra :

mooie foto's van de vissen is het daar wel mooi om te zien de aquarium met mooie dieren toch oom Theo en tante Miriam toch ma pa. Ik mis jullie nu wel een beetje meer hoor ma en oom Theo en tante Miriam toch ma pa ook mooie weer bij jullie in Amerika .heel veel liefst van sandra en een dikke knuffel van mij

• 31 Augustus 2018 - 09:15

Ton En Irma:

Elke morgen bij het openen van de mail ben ik reuze benieuwd naar wat jullie hebben meegemaakt.
    Jammer van de mist bij de Grote Oceaan. Bijzondere foto van Theo in, achter de kwal.
    Met deze foto zou je een prijs kunnen winnen. Groetjes.

• 31 Augustus 2018 - 13:33

Hans G.:

Jammer van de mist en de hoge golven ver weg, maar volgens mij hebben jullie ook geen zwemkleding bij jullie. Maar is daar ook niet lekker een visje of kreeft te eten? Dat is toch ook een plezierige bezigheid zo tussendoor. Geniet nog lekker van jullie avonturen daar en maak nog veel mooie foto’s dan gaat Theo ongetwijfeld nog wel een dia avond organiseren, veel plezier‼️

• 31 Augustus 2018 - 16:35

Renee:

Hallo Miriam en Theo, allereerst van harte gefeliciteerd met Wouter zijn verjaardag, nemen jullie samen met Kees en Lia maar

• 31 Augustus 2018 - 16:40

een

• 31 Augustus 2018 - 16:48

Renee:

een wat lekkers bij de koffie, nog heel veel veilige en mooie kilometers samen. Sorry er is iets niet helemaal goed gegaan met het plaatsen

• 31 Augustus 2018 - 20:37

I-loon:

Lieve schonezussen en zwagers,
    Jammer dat er bar weinig te zien was aan de kust. Juist het oneindige uitzicht aan de kust met de horizon, het water, de rust, het licht, de wolken, het ruisen van de zee en de steeds veranderende lucht spreekt mij zo aan.
    Nouja.... gelukkig waren er wel kwallen

• 31 Augustus 2018 - 20:37

I-loon:

Lieve schonezussen en zwagers,
    Nouja.... gelukkig waren er wel kwallen

• 02 September 2018 - 21:58

Sandra:

ik mis jullie wel heel veel ma pa oom Theo en tante Miriam hebben jullie daar ook heel mooi weer ,veel liefst van sandra