Op zoek naar de Kerstman in de zomer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Op zoek naar de Kerstman in de zomer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de Kerstman in de zomer

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

25 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Vanmorgen in een koude motorhome opgestaan. Het was de afgelopen nacht aardig koud,maar we beginnen weer met een strak blauwe hemel.

Vandaag gaat de reis van het Denali park naar Fairbanks, het meest noordelijke punt dat wij zullen
aandoen. We waren nog maar enkele miles op weg tot Miriam riep 'ho, stop, stop, kijk uit daar staat
een kariboe op de weg!' Zo groot als hij is midden op de weg. Helaas bleef hij niet wachten op ons
fototoestel, maar galoppeerde de berm in en verdween tussen de struiken en bomen.

Niet veel later betreurden wij de dood van een (soort) kwartel. Een groep van deze dieren bevond
zich op de weg en een was er reeds overreden. Ook op het moment dat wij er langs reden maakten de anderen zich niet uit de voeten. Verder werd ons pad gekruist door een konijn dat zich uiteindelijk tussen onze camper en die van Wijnand de weg wist over te steken.

De rit was weer prachtig met de eerste gele herfstkleuren van de berkenbomen. Onmetelijke vergezichten
het ene na het andere met prachtige kleuren. Daarna laten we het berglandschap langzaam achter ons.
Tijdens een stop de stoeltjes opgezet en rustig een kop koffie gemaakt. Heerlijk genoten van de
warme zon.

Aangekomen in Fairbanks proviand ingeslagen bij Fred Meyer. Daar geluncht in de camper
op het parkeerterrein. Op zoek geweest naar een extra batterij voor mijn fototoestel.
Hiervoor zijn we uitgekomen bij een ongelooflijke grote Wall Mart. Wijnand heeft wat spijkerbroeken
gescoord. We hebben besloten Fairbanks achter ons te laten en naar het plaatsje North Pole te gaan
waar een winkel staat waar het gehele jaar Kerstspullen verkocht worden. Het gebouw is hier geheel
op aangepast. We staan nu op een camping ernaast en ook hier klinken de kerstdeuntjes.
Een andere goede ontvangst is WIFI, vandaar dat we weer zo snel een update hebben kunnen maken.

Morgen verder naar Tok, dat ligt nog in Alaska, maar we zullen daarna al snel in Yukon (Canada) terechtkomen.
De verwachtingen voor morgen zijn weer zeer gunstig, daarna wordt het allemaal onzeker.

Ik sluit af met het geluid van een trein Hoehoehoehoe!!!! Dit geluid hoort bij Alaska en was tot nu
toe op elke camping te horen. Tot een volgende keer en groeten van ons allemaal, Theo!!!

• 25 Augustus 2008 - 08:02

Conny Weber:

Het ziet er geweldig uit allemaal, en dan die geluiden, hoehoehoe en hohoho!!
    Veel plezier in Canada, groetjes Conny

• 25 Augustus 2008 - 09:05

Bernadette:

Ja, dat lijkt me sterk hoor, die Kerstman, ik was in mei in Lapland en heb ik met hem gesproken, dan zou hij me toch wel verteld hebben dat hij nog een verblijf heeft daar in Alaska!!!! HOHOHO!!!!
    Jongens, het ziet er echt schitterend uit!!!

• 25 Augustus 2008 - 10:48

Martine En Wim:

Echt mooie foto's en zonder zwart vlekje! Een tip: laat de bijrijder de camera altijd pakklaar hebben, voor het geval er weer een kerstman, kariboe of een trein oversteekt...
    Geniet er van, liefs.

• 25 Augustus 2008 - 18:49

Essie:

Zo... dat is een lang verhaal voor jouw doen!!! kwam er op de helft pas achter... haha!
    Geweldige foto's; straks leuk albumpje maken!!!
    KUS