Wat is de natuur toch mooi in Alaska - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Wat is de natuur toch mooi in Alaska - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Wat is de natuur toch mooi in Alaska

Door: Ria en Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

26 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Dag allemaal hier is Oma en tante Ria

Na een koude nacht was douchen heerlijk, de zon stond vrolijk aan de hemel.
We gaan North Pole verlaten nadat we ons vuilwater hebben geloosd.

Helaas geen beren op de weg vandaag maar een prachtige natuur met
verschrikkelijk mooie herfstkleuren. De zilverberken komen geheel
tot hun recht.

Onderweg een rustige plaats gevonden om te lunchen in de camper. De zon waren we uit het oog verloren. Daardoor ook niet warm genoeg om buiten te zitten.

De wegen zijn eindeloos lang.
Een maal hebben we in een file gestaan van vijf auto's wegens weg-
werkzaamheden.
Ook hebben we een deel van de pijpleiding gezien van Valdez naar het meest noordelijke puntje van Alaska.
We hopen een keer in Valdez te komen omdat er gezegd wordt dat het daar
zo mooi is. We hebben na het wegzetten van de campers op een camping in Tok een wandeling gemaakt naar de "Community Tok', enkele giftshops en een visitors center. Hier hebben wij informatie verkregen voor de volgende dag. Is de weg wel of niet afgesloten?

We gaan op weg naar Yukon (Canada) en we zullen een deel over een niet geasfalteerde weg moeten rijden,
± 54 mile.
Het zal inhouden dat we voor steenslag voldoende afstand moeten houden.

We hebben er nog steeds plezier in en kijken uit naar elke te reizen dag.

Groetjes van ons allen, Wijnand Miriam Theo en Ria....

• 26 Augustus 2008 - 06:45

Gerben:

Hoi,

we volgen jullie op de voet en door de teksten en foto's lijkt het soms of we achter jullie aanrijden.

groeten
    Gerben

• 26 Augustus 2008 - 09:32

Lia:

Hallo Luitjes
    De foto's van de besneeuwde bergen doen wel erg denken aan de kalenders van Tyrolit, die Oom Henk vroeger altijd meegbracht.
    Doe voorzichtig op de onverharde wegen.
    Groeten Lia

• 26 Augustus 2008 - 12:09

Aukje:

Lieve mensen,
    Jullie hebben toch geen last van wandelende nieren of nierstenen,want dat gaat niet samen met oneverharde wegen!!Fijn te lezen dat jullie je zo goed vermaken,Mir kan ik je vast inhuren als Kerstvrouwtje hahaha!Theo ik ben zeer benieuwd naar je mooie foto,s van de prachtige natuur,geniet er maar met volle teugen van,doe voorzichtig en heel veel reisplezier met z,n allen!!
    Liefs van mij en van Peter

• 26 Augustus 2008 - 12:09

Aukje:

Lieve mensen,
    Liefs van mij en van Peter

• 27 Augustus 2008 - 20:15

Lidewijde:

die TOK Kaart vindt ik wel Goed gelukt.Nog net niet de Nederlandse Tokkies :-)