Op safari met onze motorhomes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Op safari met onze motorhomes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Op safari met onze motorhomes

Door: Miriam en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

27 Augustus 2008 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Roadwork ahead, Be prepared to stop, Pavement break, Gravel patches, 33 mph.
Dit zijn de borden die we vandaag tegenkwamen. Onder begeleiding van een auto met zwaailicht werden we in groepen auto's langs de wegwerkzaamheden geleid.
Enkele tientallen miles lang en toen we eindelijk het bord 'END ROAD WORKS'zagen, dachten we
dat we de slippery roads, gravel, kuilen en modder achter ons gelaten hadden. Maar het tegendeel was waar: het volgende bord stond er alweer'Gravel patches'.
Daarna is de weg nooit meer zo geweest als we voorheen ondervonden hadden: lekker cruisen over Alaska's wegen was er niet meer bij; inmiddels waren we in Yukon Canada aangekomen. Kuilen groot en klein, onverharde wegen dan weer asfalt met een golvend wegdek.
Het was waarachtig een safari-rit, maar dan wel een hele mooie. Het landschap werd steeds geler en geler. Ongeveer vanaf 15 augustus tot 21 september zijn dit de kleuren van de natuur hier. Dus heb je een hekel aan geel, moet je hier die periode niet zijn! Maar ik kan je vertellen wij vinden het prachtig, het is alsof
we in een andere wereld terecht gekomen zijn.

We hebben ons doel bereikt. Vlak voor Haines Junction hebben we een werkelijk prachtige camping aan het water (Kluane Lake), gevonden. Moet er wel bij vermelden dat onderweg de ruitenwissers haast niet stil gestaan hebben. En helaas hebben we de besneeuwde bergtoppen maar voor de helft onder het wolkendek uit zien komen. Ons werd verteld dat de sneeuw op dit moment op een dusdanige hoogte is gekomen zoals elk jaar het geval is, maar dan een maand te vroeg.
Het regent hier dan ook al drie dagen en het ziet er nog niet best uit.
Je mag dit verwachten als je naar een noordelijk land gaat toch?

Ook kregen we te horen dat er twee dagen geleden een grizzlybeer op de camping is geweest. Normaal gesproken zijn de bewoners hier er niet bang voor, maar dit was een "garbage" beer, eentje die erop uit was om overal eten vandaan te halen. Hij stond echt op het stoepje voor het huis. Normaal zijn ze alleen maar op zoek naar bessen. Voor dit exemplaar hebben ze de zogenaamde "beeropruimdienst" gebeld en die hebben hem verwijderd. :-).
We moeten hier onze vuilnis binnen houden, wij zijn in het land van de beren op bezoek, dus wij moeten hen in ere houden. De campers zijn aan de buitenkant zo vuil geworden dat het lijkt of we zo uit een ralley
gestapt zijn, maar binnen houden we ze schoon en kunnen er prima in slapen. Tot een volgende keer
als we weer een WIFI punt gevonden hebben.....

• 27 Augustus 2008 - 18:43

Martine En Wim:

Wij ruilen graag ons dagelijkse grijs voor jullie geel. Hopelijk niet teveel regen bij jullie, laat de yellow submarine nog maar even staan. Maar als het mocht gaan sneeuwen, dan lrijg je natuurlijk wel weer schitterende uitzichten. Dan Kan Miriam ook weer haar charmante kleding aan van de Kerstman-foto. Echt beeldig.
    Hartelijke groet en ..BLIJF ZINGEN (dan rent elke beer huilend weg).

• 27 Augustus 2008 - 20:13

Lidewijde:

Hier krijgen wij langzamerhand een HEKEL aan GRIJS , dus mogen we niet en beetje geel van jullie hebben?We worden toch nog jaloers op jullie hoor , ondanks de Garbage beren en road works.Geniet ervan, dan genieten wij wel stilletjes met jullie mee:-)
    groeten uit appeldoorn

• 28 Augustus 2008 - 06:24

Nicolien:

prachtige kleuren! en wat een rust lijkt mij dit land uitstralen.
    geniet ervan.
    groetjes Nicolien

• 28 Augustus 2008 - 07:45

Michelle:

Haaay allemaal!

Wat een leuke verhaaltjes (en wat veel) Gelukkig heb ik niets te doen op mn werk zodat ik weer helemaal geupdate ben! De foto's zijn ook super, ben benieuwd naar de rest.

Bedankt voor jullie lieve verjaardagskaartje!

kus

• 28 Augustus 2008 - 09:05

Cathelijne:

Het ziet er prachtig uit zeg! jammer dat er elke keer maar zo weinig fotos verstuurd kunnen worden. volgens mij zijn de uitzichten daar soms eindeloos of niet?
    Geniet er van !
    Veel liefs uit Losser