Haines en wachten op de boot van 02:15 AM - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Haines en wachten op de boot van 02:15 AM - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Haines en wachten op de boot van 02:15 AM

Door: Miriam en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

28 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Dat is weer snel deze keer, alweer een camping met een WIFI gevonden.
Afgelopen nacht hebben we op een hele mooie camping aan het Kluane Lake in Canada gestaan, alleen heel erg jammer dat het zo regende, anders hadden we daar graag een nachtje gebleven om nog een wandeling te maken. Er waren vele bergen hoger dan 5000 m, maar door de dikke bewolking bijna niet te zien.

We zijn weer in de campers gestapt en vertrokken via de Alaska Highway en de Haines Highway richting Haines. We reden door een prachtig natuurgebied, Kluane National Park Reserve. Geen echte wilde beesten gezien, wel een paar van die schattige kleine bergmarmotjes die over de weg schoten.
Onderweg zagen we een mogelijkheid om een zogenaamde "trail" te wandelen, wat we dan ook gedaan hebben: 1,5 mile naar boven.
Ook hier werd weer gewaarschuwd voor beren. De besjes staan in bloei en de beren komen langs om die lekker op te snoepen. Op dit wandelpad kwamen we 2 andere wandelaars tegen die ieder "beerbelletjes" aan hun jas hadden hangen, heel grappig. En een stukje verderop liep een wandelaar met een pan en een dekseltje aan zijn rugzak gebonden, ook om de beer te waarschuwen van zijn komst.

Het wegdek was inmiddels een stuk verbeterd. En ook het zonnetje begon een beetje door de bewolking heen te piepen. Vanuit Canada moesten we nu weer Amerika in en ook hier werden de nodige vragen gesteld: of we meer dan $ 10.000 cash bij ons hadden, rookwaar of alcohol, wapens etc., maar het viel allemaal mee, we mochten gewoon doorrijden.
Na de nodige stops en het uur tijdsverschil (Canada = +1 met Amerika) kwamen we uiteindelijk in Haines aan. Een hele keurige camping met super groene geschoren grasveldjes en een heerlijk zonnetje. Er staan hier bijna op elke campingplek picknicktafels, heel gemakkelijk. Dus eerst een drankje en daarna even de "community" in. Dat stelt op zich niet zo heel veel voor.

De campingmevrouw adviseerde ons om 's avonds rond 8 uur naar een "berenkijkplek" te gaan aan de rivier en daar zouden ook adelaars zijn. Die adelaars hadden we 's middags in het stadje al gezien en gehoord nu vloog er eentje over. Op de plek aangekomen bleek er wel een beer langs de kant te lopen. We konden hem zien, was wel een beetje ver weg, maar toch ook wel weer een beetje spannend.

Morgen een beetje een rustdag; we moeten (om anderhalve dag autorijden te besparen) met de boot van Haines naar Skagway. Helaas gaat er morgen geen boot maar wel een om 02:15 in de nacht. Die denken we dan maar te gaan halen. Per slot van rekening hebben we ons huis bij ons en kunnen we langs het water een plekje zoeken en gaan staan. Hoe dat allemaal gaat verlopen zien we wel weer.

Groetjes van ons en het lijkt op dat we nog steeds op schema liggen. Ondertussen hebben we bijna 1700 km gereden....

• 28 Augustus 2008 - 18:54

Gerben En Jacquelien:

wat een ontzettend mooie verhalen. Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Blijf lekker genieten!!!

• 28 Augustus 2008 - 22:09

Brie En Vin:

Good busy jullie! Benieuwd maar t volgende avontuur! Xxx

• 29 Augustus 2008 - 12:47

Hans En Renée:

Prachtig al die natuur met de beren, wij zijn benieuwd hoe het camperren zo bevalt want dat doen jullie nu heel echt. Als jullie thuis zijn gaan jullie maar een info avond houden met verslag, wij komen graag, veel plezier en geniet er van, groeten Hans en Renée.