Van Haines naar Skagway op de boot - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Van Haines naar Skagway op de boot - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Van Haines naar Skagway op de boot

Door: Miriam en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

31 Augustus 2008 | Canada, Ottawa

vrijdag 29 augustus

In plaats van kwart over twee vertrok de boot pas om kwart over drie 's nachts en een uurtje later waren we in Skagway. We hebben een plekje gezocht om te slapen, want we wilden niet in het donker doorrijden. Theo was al om 7 uur wakker en vond het niet prettig om zo langs de weg te staan, we zijn rond half acht vertrokken. Al heel snel waren we bij de Canadese grens met weer de nodige vragen; wij mochten door en toen waren Ria en Wijnand aan de beurt. Wijnand antwoordde op elke vraag "nee" en kennelijk begreep de ambtenaar hem niet goed, want hij scheurde het Amerikaanse visum van Ria uit haar paspoort. Dat was dus niet de bedoeling, om Ria achter te laten in Canada, maar gelukkig kregen ze het toch weer terug en mochten ook zij doorrijden.

Het eerste gedeelte van onze rit over de Klondike Highway was heel erg schitterend, weer een hele andere kleurenschakering dan de andere routes die we tot nu toe hebben gereden. Prachtig helder blauwe rivieren en meertjes met uitzicht op witte sneeuwtoppen. We genoten weer met volle teugen.

Eenmaal bij Whitehorse aangekomen hebben we nog wat inkopen gedaan en zijn daarna verder gereden tot Takhini Hot Springs, een plaats iets ten noord-oosten van Whitehorse. De naam zegt het al: hier is een heel warm bad van ongeveer 42°C; dat gaan we morgenochtend even proberen en daarna verder richting Dawson. Dat zullen we morgen nog niet bereiken, ergens halverwege hopen we.
Omdat we een erg kort nachtje hebben gehad, gaan we vanavond op tijd slapen.
Tot de volgende keer, groeten van ons allemaal!!

• 31 Augustus 2008 - 10:00

Hans En Mieke:

Wel weer wat spannends he zo een beer in de buurt.
    Maar daar voor mail ik eigenlijk niet hoor.
    Theo en Miriam Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    Hij is alweer een jaartje ouder maar dat is niet zo erg, maar wij worden ook steeds maar ouder en dat is wel vervelend vindt je niet.

Wij wensen jullie een hele fijne dag toe en neem er maar een borrel op.

Groetjes Hans en Mieke

• 31 Augustus 2008 - 12:59

Conny En Peter:

Jullie hebben een fantastische reis, leuk om alles zo mee te krijgen! Vanuit een warm (30gr) Bodegraven hartelijke groeten!!

• 01 September 2008 - 16:13

INGE:

Hallo vakantiegangers. Alleen Wijnand en Ria kennen wij. Wat een enorm leuk reis maken jullie.Dit maakt niet iedereen mee. Maar wat mij even van het hart moet, is dat WIJNAND, ZIJN RIA, daar wilde achter laten. Grapje!!!!!
    Wij wensen jullie allemaal nog een hele fijne reis.

groetjes en Fred en Inge