Eindeloze wegen en verbrande bossen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Eindeloze wegen en verbrande bossen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Eindeloze wegen en verbrande bossen

Door: Miriam en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

31 Augustus 2008 | Canada, Ottawa

zaterdag 30 augustus 2008

Vanmorgen hebben we eerst een bad genomen in het overheerlijke warme bronwater, volgens zeggen zo'n 42°C. Dat

was werkelijk een genot, onze huidjes voelden weer poezelig zacht aan zonder een vieze chloorlucht.

Omdat het vandaag heel erg lekker weer was hebben we wat langere rustpauzes ingelast, zodat we even van de warme zonnestralen konden genieten. Eieieieindeloze wegen en dito vergezichten, Cathelijne, dat klopt helemaal!

De natuur is alweer een stukje verder, want de kleuren veranderen nu in rood-bruin en minder geel. Langs deze route zijn meerdere bosbranden geweest, de jaartallen staan aangegeven op bordjes langs de weg.

We zijn nog op weg naar het noorden, Dawson is nu het meest noordelijke punt, daarna buigen we af via Tok
richting Valdez. We staan nu op een camping ongeveer 111 km. ten zuid-oosten van Dawson, bij Steward Crossing; toen we daar vanmiddag aankwamen konden we zeker nog tot 19.00 uur in de zon zitten, is nog niet eerder gebeurd

deze vakantie.
We verwachten morgen een rustige start met mooi weer volgens de mensen hier, zij hebben tot nu toe alleen nog
maar regen gehad, dus misschien boffen wij?

zondag 31 augustus

Wout, van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag, al is deze dag voor jou alweer 9 uur verder!
De zon staat (niet zo hoog) aan de hemel, maar er liggen nog behoorlijke nevelvelden over de weg en de bergen.

Er ligt ook een laagje ijs op de vuilnisbak buiten.
We blijven hier nog heel even van het zonnetje genieten en gaan dan richting Dawson, wordt vervolgd.......

• 31 Augustus 2008 - 19:14

Hans En Renée:

Wij zijn blij dat je weer schoon bent, maar wat moet ik mij voor stellen van een poezelig huidje van Wijnand en Theo? Groeten en poedel ze, Hans en Renée.

• 31 Augustus 2008 - 20:27

Martine En Wim:

Hoi, jullie zijn snel en trouw in je verslagen, al zeggen de plaatsnamen iemand als wij die nooit in die buurt geweest zijn, niet zoveel. Maar we kunnen ons wel alles voorstellen bij roodbruine kleuren na een poezelig bad. Ongeveer de kleur van de beer die die heerlijke zalm wegkaapt? Blijf zo doorgaan en geniet er maar lekker van. Je krijgt wat je verdient en soms krijg je nog een fooitje!
    En blijf vooral van die mooie foto's maken, smullen we ook een beetje mee.
    Knuffels.

• 01 September 2008 - 01:06

Essie:

Ik wil ook op vakantie!!! xxx

• 02 September 2008 - 22:02

Piet En Jenny:

Hallo wereldreizigers. Ik ben jaloers op jullie belevenissen, daar valt een paar dagen Berlijn bij in het niet. Wij hebben daar een heel leuke tijd gehad en Jenny was natuurlijk blij verrast toen de kinderen op het station tevoorschijn kwamen. Nog heel veel plezier gewenst vanuit een herfstig Ilpendam.