Van Glacier View naar Seward (Don't skip Seward) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu Van Glacier View naar Seward (Don't skip Seward) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Miriam Kort - WaarBenJij.nu

Van Glacier View naar Seward (Don't skip Seward)

Door: Miriam en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Miriam

09 September 2008 | Nederland, Amsterdam

We vertrokken van een rustige camping Glacier View. Gisteren hebben we getracht de gletsjer te bereiken, maar zoals je dat zo vaak ziet in de bergen is je doel onbereikbaar. Pas als we met de campers onderweg zijn en achterom kijken, zien we welke prachtige uitzichten we gemist hebben.
Volgende keer de reis dan maar eens andersom maken.

De weg is vol met 'hairpin curves' en worden we opgevangen door wegwerkzaamheden. Ondanks dat we geen haast hebben, zijn we blij dat de pilotwagen net op het moment staat te vertrekken en het bordje wordt door de vrouw d'ie langs de weg staat gedraaid van STOP naar SLOW.
We worden met een redelijke snelheid langs de gigantische trekkers en shovels geloodst. Al slingerend gaan we over de Old Glenn Highway naar beneden.
Wat we nog niet eerder gezien hebben hier is, dat het behoorlijk begint te waaien. We zijn op weg naar Palmer: hier kunnen we weer tanken en etenswaren inslaan bij Fred Meyer, wat voor ons inmiddels een vertrouwd adres is met goede producten die passen bij ons eetpatroon.
De auto lust na elke dag rijden wel een slokje: meestal is dat tussen de 18 en 20 gallon (±80 liter), De prijs? $4.19 per gallon.

We vervolgen ons traject naar Anchorage. Daar willen we nog even naar de Wall Mart, een gigantisch warenhuis. We kunnen goed merken dat we weer een beetje in de bewoonde wereld terechtkomen, de auto's vliegen ons om de oren. Zelfs het vinden van een parkeerplek kost wat moeite. Theo wil eerst even naar Best Buy, een computer- en electronicazaak om een memorystick voor zijn fototoestel te halen. Ria is onder de indruk van een "oversized" wasmachine en van de enorme grote winkel, waar mensen muziek zitten te maken op nepdrumstellen en nepgitaren. Ook is er in de enorme "mall" een schaatsbaan (weliswaar van kunstijs, maar hij ligt er wel) en daar wordt druk gebruik van gemaakt. In deze mall zijn zeker 200 winkels ondergebracht.

We gaan op zoek naar een plaats om te overnachten in de richting van Seward. Vinden een Bird Creek State park.
Hier willen we wel staan, dachten we. Het is gebruikelijk een formulier in te vullen en samen met wat geld in een brievenbus te deponeren. Bij navraag blijkt dat we op het verkeerde adres zijn beland. Dit is een parkeerplaats voor dagrecreatie. We moeten aan de andere kant van de rivier zijn voor overnachtingen.

Besluiten dit te gaan bekijken en rijden het aangewezen terrein in. De camper heeft het niet meer, we worden door elkaar geschud en door diepe plassen en smalle paadjes zoeken we weer zo snel mogelijk de weg naar buiten. Dit is het niet!! Het mogen dan kampeerplaatsjes zijn, maar niet voor ons.
Met een stevige wind en harde regen rijden we door en vinden een mile van de hoofdweg af een zeer rustieke camping, veel lege plaatsen dus plek genoeg, De sneeuw kan je bijna van de berg plukken. zo laag ligt hier het restant sneeuw op de berg. De nacht is donker, maar het wordt niet echt koud. Wel blijft het de hele nacht door regenen.....

• 09 September 2008 - 08:43

Auk:

Hallo wereldreizigers,
    Wat zal ik jullie verhalen missen als jullie weer thuis zijn!Ik kijk elke dag er weer naar uit!Mir, ben jij niet even achter zo'n drumstel gaan zitten ,nu had je de kans hahaha!Samen met Theo op de gitaar en Wijnand en Ria als achtergrond koortje hahah!Wie weet hadden jullie zo de reis terug kunnen verdienen.trouwens wat heerlijk die rustige campings in die prachtige omgeving,dat wordt afkicken straks!Geniet met volle teugen,be careful,and take care!!
    Lieve groetjes en een dikke knuffel van me and me husband!

Auk